Paris nästa!

Imorgon bär det av till älskade Paris!

Åker dit för att jobba, men ska försöka hinna med besök i garnaffärer om jag får någon fri tid.

Det brukar bli korta lediga stunder på mina resor till Paris, men vet man vart man ska så hinner man med mycket på kort stund. Spring spring!

Jag kommer att sikta in mig på La Droguerie På Rue du Jour som är världens mysigaste garn, band, pärl och tygaffär. Här får dock oftastast vänta på service i ca en halvtimme eftersom affären är så populär bland fransyskor och japanskor. Hälsar man på franska och ber att få prata engelska, så är servicen toppen (engelska direkt kan resulteras i sura miner :)



En affär som jag aldrig har besökt är Lil Weasel På Passage de Grand Cerf några kvarter ifrån La Droguerie. Jag har hört mkt gott om affären...spännande!

I dessa kvarter (nära Louvre, Chatlét och Les Halles) finns dessutom världens mysigaste gator med massor av trevliga Parisiska caféer och små hantverks- och microdesignaffärer!

Kommentarer