Nysta rätt, nysta fel



Varför ska man krångla till det med nystningen kanske ni undrar, men efter att ha provat att nysta på nystpinne inser jag att även detta är ett hantverk som dessutom är väl värt tiden eftersom man får vackra och lättanvända nystan.



Nystpinne, garn och garnvinda...alla vackra små hjälpmedel



Jag började med att fästa tråden i springan längst ner på pinnen och började nysta snett uppåt åt samma håll, samtidigt som jag vred pinnen en aning för var varv. Jag insåg med tiden att det hade varit bäst att satsa på att försöka göra nystanet bredare horisontellt, så nästa nystan blir nog rundare än detta frsöksnystan.



Vajjert!



Det blev väldigt bra resultat med nystpinnen må jag säga.

Kommentarer

Anonym sa…
Fin färg på garnet :) kram Sofia
Yoko sa…
Ja, det är Kampes vackra 2-trådiga...ska bli en sjömanskofta