Min största skräck


...när vi reser är att lillan ska komma bort och någon ska göra henne illa... För att göra något konstruktivt med min oro och förebygga en sådan situation håller jag stenkoll på henne och brukar förse henne med ett namnband med information om hemadress/hotell och mammas och pappas namn och nummer.


Jag tycker dock att jag aldrig får med all den informationen som jag vill och blev så glad när jag hittade såna här fina bagagelappar som man kan använda som namnlappar att hänga om halsen eller fästa på barnens kläder. I dessa fickor kan man ju t.o.m. lägga in ett foto på föräldrarna! Ja, jag är nog lite paranoid gällande detta, men jag har fått se en läskig scen i Grekland när en mamma inte kunde hitta sitt barn och flera gånger har jag råkat på små vilsegångna barn som inte vet vad de heter i efternamn och ännu mindre deras föräldrar. Läskigt.


Förövrigt kan man använda dessa lappar för busskort och fästa den på axelremmen, riktigt fiffigt!

Kommentarer

Christina sa…
Hej!
Egentligen gillar jag inte att hänga saker i ett snöre om barnhalsar.Å andra sidan - har sett barn med telefonnummer skrivna på armen och det är inte särskilt snyggt.
Men det är viktigt att de har adressen/telefonnumret med sig så hur gör man?
Johanna sa…
Det enklaste sättet tycker jag är ID-band.