Min 50-tals pralin, min drömkappa som blev en mardröm...


Kappan kallas för V8687 och är ett Vouge Vintage Pattern. Hm... den passade inte mig alls, jag såg 10 g.g.r. större ut i kappan än i mina andra så jag var tvungen att göra enormt stora förändringar i mönstret. Det blev ett evighetsarbete, men nu är den tillslut klar och jag är inte så nöjd med hur den sitter på mig!

Tips till er som ska sy denna kappa: välj någon eller ett par storlekar mindre än ni ska ha enligt måtten på beskrivningen. Vouge brukar vara väldigt stora i storlekarna och Vouge Vintage är enormt stora i storlekarna (jag har alltid fått ta ca. 3 storlekar mindre än vad jag SKA ha enl. måttn för att få modellerna att sitta fint)


Ni kan själva se skildnaden vid öppningen i halsen och mina avsiktliga avledande sömmar över bysten (för att minska betoningen på denna), insyda midjan och att jag har kapat längden.

Kommentarer

Emma sa…
Men yoko! Den ser fantastiskt vacker ut! Ar du inte bara lite hard mot dig sjalv da? Kramar!
Yoko sa…
jag vet inte...den ser verkligen inte ut som jag drömde att den skulle se ut och jag tror att modellen inte passar min kroppsform så bra...