Fina Presenter du kan göra själv 1.


Nu kommer snart påsken och vi får en påminnelse om livet, om döden, om pånyttfödelsen. Påsken: Kristus som offrade sig för vår själsliga pånyttfödelse, vårens ankomst...Sorg och glädje i ett virrvarr!

Så, eftersom jag är för att fira påsken för vad den faktiskt handlar om och inte hamna i en kommersiell högtid brukar jag försöka att tona ner köphysterin och göra fina presenter själv, lägga ner kärlek och omtanke på varje person i var present. Ingen lätt uppgift, men här kommer lite tips för er iallafall!

Jag har använt mig av trikot-trasor som man antingen river till själv av tyg/plagg man inte kommer att använda eller så köper man färdigrivet på Happy Color (som jag) eller vävbutiker.

Ett karott-underlägg:
1. Virka 4 Luft Maskor, slut till en ring med en Smyg Maska
2. Virka 2 Fasta maskor i var maska
3. Virka 1 FM, 2 FM i nästa maska, upprepa: (1FM, 2 FM i nästa) varvet ut
4. Virka 2 FM, 2 FM i nästa maska, upprepa: ( 2 FM, 2 FM i nästa maska) varvet ut
5. Virka stolpar (1 i var maska) varvet ut, fäst trådarna


Kommentarer