En skatt i mitt hjärta!

Skriven av Eva Anderson för Länshemslöjdskonsulenterna

Igår var jag på besök hos min fina vän "Väv Eva", hon lärde mig 2-ändsstickning och överlämnade en fantastisk bok från en annan Eva, Eva Anderson/ "Nålbindnings Eva". Nålbindnings Eva har skrivit boken som är så vacker och inspirerande att det kan få vilken fegis som helst att våga försöka sig på nålbinding. Jag har suttit och läst och tittat i boken hela natten...vill bara ha mer.

Livet berikas med fler och fler fantastiska människor från år till år...

Men varför ska man lära sig nålbindning om man kan virka och sticka?! ja, förutom att det är kul med utmaningar... Det nålbundna är tåligare och bär på en otroligt lång historia, bevisligen så långt tillbaks som till medeltiden men det finns även fynd (utanför sverige) med nålbindningsteknik från vikinga tiden.

Tänk att bära ett plagg med en sådan historia, trots att det är sprillans!

Kommentarer