Chanel-sjalen reloaded


Jag är känd för att repa upp allt jag gör 1000 ggr innan jag blir nöjd. Kanske är det arvet efter år av fiolövning som får mig att göra detta onödiga arbete. Jag har dock med tiden lär mig att lägga ifrån mig vissa arbeten och dem en ny chans. Den här var inte perfekt, inte exakt som jag ville ha den. MEN jag lade den åt sidan, tog upp den ibland och provade den, lade ner den och kisade lite för att se vad som saknades eller var fel.

Det fick bli virkade kanter på denna spetsiga lilla lady...och tofsar som flirt med knätofsar.


(I am known to unravel all my pieces and remake until I am completely satisfied. It´s perhaps the aftermaths of a childhood of violine rehersing (100 times rehearsing and one time learning). However, I have finally learned to put my works aside & give them a second chanse. This one was not perfect,not as I wanted it, BUT I put it aside, took it up, tried it on, put it down and squinted a bit to see what was wrong. I crocheted a thin edging and made some tassels to flirt with the typical Swedish folkdress tassels ).

Kram på er i vinterlandskapet!

Kommentarer