Födelsedags depp...

Morgonen började så fint med sång och tårta och fin present på sängen!

När lillan skulle till dagis började hon dra av smuts och löv på mattan, jag sade till henne och hon slog till mig. Då sa jag (pedagogiskt trode jag)

"Nej, man slår inte mamma, vill du att mamma ska slå dig?"Sa jag
"Nej" ", svarade hon
"då ska du inte heller slå mamma", sa jag
"Då säger jag till fröken att du slår mig" sa hon

SÅ KORKAD JAG ÄR!
Hon trode av hennes svar att utläsa att jag hotade med att slå henne....SÅ OPEDAGOGISK JAG ÄR!!!
Slå hör INTE till min repertoar...Skrik och tjat är min svaghet


URS...hur blir man en pedagogisk mamma som säger till med rätta orden och utan skrik och tjat?! Det är inte alltid jag tar mig tid eller ro att sansa sig till en time out...

Hua....jag ber om styrka att bli en smart och snäll men bestämd mor som hon lyssnar till för att hon VILL...

Kommentarer