Hej Farmor.....

Det är lustigt hur man kan få tillbaka minnen av ens älskade men vidaregångna närstående...

Idag stod vi utanför dörren och maken min ringde på dörren hem till oss på skoj...

Plötsligt är jag 9 år och står förväntansfullt och väntar på att dörren ska öppnas. Hjärtat bultar extra snabbt och jag ser framför mig hur en vän och vithårig liten varelse öppnar dörren..jag känner den fantastiskt rena doften av Farmor och hör hennes klingande ljusa röst!

Jag berättar detta för maken och vi skyndar oss sedan in för att förbereda middagen. När jag står lutad över matbordet känner jag plöttsligt en doft av Farmor...


Jag hoppas och tror att du har det bra farmor! Min fina älskade lilla farmor!


Har ni någon likande upplevelse?!

Kommentarer

Anonym sa…
Hej Annika, ja, jag har också haft en sån stark kontakt med min farmor, hon dog 2004, och jag har så många minnen av henne, jag påminns om henne starkast när duvorna kuttrar, var som helst, när som helst,hon bodde i ett hus med stor trädgård o det fanns många duvor. När jag hör dom, då kommer också dessa varma minnen om hennes skratt o roliga historier, hennes värme, hennes otroliga förmåga att sy, hon sydde allt från baby-klänningar till skidkläder, ridbyxor, kappor o moderna balklänningar till alla sina barnbarn. Men allra mest minns jag doften i hennes hus (som min pappa hatar för det luktar mögel) men för mig som barn så var det farmors lukt blandat med nybakade kakaor o varm choklad. Jag saknar henne ofta,men kanske det är mest också barndomens saknad. Hon dog 91 år och var en sån otroligt färgstark och varm kvinna. Alla vi i familjen berättar än idag hennes historier om och om igen. Kram Charlotte
Yoko sa…
Vad fint! Som i bröderna Lejonhjärta...hon måste ha varit riktigt riktigt speciell! Fantastiskt att hon gav så mycket...kärlek!