Ett dockskåp av skrot


Dotra har så mycket småplock för sina djur och dockor, så jag tänkte att det skulle vara roligt med ett dockhus. Hon blev så glad så att hon studsade upp och ner när hon såg det!


Så jag tog lite presentpapper och klistrade fast på insidan av en skrotad ikeahylla som vi ställt på undantaget i hennes lilla hörna.


Sovrummet fick prickigt omslagspapper och ett guldgolv (iläggsskivan klädde jag i guldigt omslagspapper och sköt försiktigt på plats).
På veggarna har jag skruvat fast små ögglor som hon kan hänga dockgalgar på. De små ramarna hittade jag på rödakorset men de finns nog liknande på panduro eller ikea.


Badrummet fick gröntomslagspapper. Badkaret kommer från rödakorset.

(I made this dollhouse for my daughter, she had so much doll stuff so I thought that it would be fun with a dollhouse. I took an old bookshelf and glued some giftwrapping paper on the inside walls and wrapped the floor shelf in some golden paper....she was so happy that she bounced up and down of excitement!)

Kommentarer