Mitt liv passerar revy...

(egen illustration)
Jag sitter och repar för mig själv inför morgondagens spelning. Jag tar upp högen av papper med minnesnoteringar och noter, bläddrar fram episod efter episod från mitt liv.

Bröllop, Stora Festivalkonserter, Gig på S/S Blidösund,Begravningar, Välgörenhetskonserter, Jazzkonserter på Stampen, Turnéspelningar för hela norden, Folkmusik, Klassiskt, Rock, Irländskt, Svenskt, Jazz, Blues, Persiskt, Visa....You name it!

Vilket fantastiskt liv jag har levt...genom musiken! Vilka fantastiska artister, legender jag har haft äran att spela med...allt genom slumpen..eller vår högre makts försyn.

Hjärtat dunkar och jag känner vingarna flaxa under magen. Min dotter sken som en sol när jag tog fram fiolen och spelade godnattvisor till henne (repertoaren för imorgon). Så lycklig, så lycklig...SPELA! SPELA!

Kommentarer

Åh vad mysigt! Ha det så roligt idag då!!