Blommornas och färgernas parad in i drömmarnas värld (The parade of flowers and colors into the world of dreams)


"Färgglad rumsavskiljare" För att dela av sovrumsdelen från arbetsrumsdelen har jag hängt upp det vackraste exotiska tyg jag kunde hitta, något som jag kan tänka mig att titta på både länge och väl från min vrå i sängen

(to separate the bedroom from the working area, I hanged up a fabric that I can´t stop looking and smiling at)


Upphängningen i taket är så ful så jag fick den att silkesblomstra och plötsligt hade också en fågel satt sig ner för att se på, barn älskar den!

(I made the suspension flourish and a bird sat down to watch us, the kids love it!)


Stolen är lite amatörmässigt tapetserad, men bättre än sits än ett stort hål så får en riktig tapetserare göra ny sits efter konstens alla regler (svår det där med stoppning om man inte har något matrial alls för sitsen). Att "klä om gamla högtalare" är en riktig estet höjare. Mina fruktansvärt fula gamla skrothögtalare fick nytt liv med ny färg och frontarna klädde jag i flortunnt tyg!

(The chair is not properly done but the chair had nothing at all where the seat was supposed to be...The speakers were really awfully ugly so I painted them and put thin fabric on over the fronts)

Kommentarer