Trollsländor och glassvampar


Jag hittade nyss en trollslända som hade fallit i sjön...


Jag trodde inte att det var möjligt, men han hade nog blivit attackerad av någon fågel för vingarna var illa däran. Jag lyckades lyfta upp honom med en kratta



Trött och medtagen klättrade han långsamt upp på min hand när jag sträckte fram den, sedan satt han och klamrade sig stenhårt fast vid mig i nära en halvtimme! Det var verkligen en magisk stund.



Han var så tapper och försökte räta ut sina vingar och putsa sina stora ögon (ursäkta mina "gräva i jorden naglar")



Men han blev lite trött och sloken emellanåt



Så börjar min fina lilla trollslända att försöka flyga och lyckas till min stora glädje!



Jag har visst glömt att berätta om hur denna vackra dag började....med en glassvamp straxt utanför huset.




Så vacker och skör!

Kommentarer

Unknown sa…
Hej jag heter Joanna och är 23 år och när jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om mitt liv med diagnosen för att folk ska få mer inblick och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funkionshinder har även massa roliga tävlingar på gångså besök gärna min blogg:)
Kram:)